Koninklijk paleis, Wat Pho en naar Kanachiburi

28 september 2018 - Bangkok, Thailand

Voor mijn 3e dag in Bangkok had ik het bezoeken van het koninklijk paleis, met zn prachtige details en de liggende Buddha in Wat Pho, op de planning staan.

Vanaf mijn hostel naar het paleis was het ongeveer een kwartier lopen. Op driekwart van de route begon het te onweren en te hozen, oh ooh! In de stromende regen rende ik naar de ingang van het paleis waar ik doordrongen van de regen aan kwam. Maar daardoor ging ik mijn dag niet laten verpesten en bezienswaardigheden over te slaan.

Eenmaal in het complex van het paleis zag ik de enorme hoeveelheid gouden decoratie en prachtige details aan de gebouwen.

Prachtige beschilderde “deurwachters” (de grote beelden die bij de deuren staan) waren er in overvloed.

Op borden binnen het complex stond dat de “hoofdzaal” gebruikt werd voor een bijeenkomst van monniken. Ik heb een aantal monniken op de foto gezet, al keken ze daar niet zo blij mee :D

Helaas was de zaal niet toegangelijk voor publiek nu dus liep ik verder als Hollander tussen de vele Chinese toeristen waarvan de Tourleider een vlaggetje omhoog hield. Best een grappig gezicht, allemaal achter dat ene mannetje aan met dat vlaggetje of paraplu. Inmiddels was het gestopt met regenen en ik maakte nog een aantal foto’s op de weg naar de uitgang van het enorme complex.

Nadat ik het koningspaleis wel gezien had liep ik door naar “de liggende Buddha” in het Wat Pho.

Eenmaal in het complex, wat bestond uit meerdere tempels, liep ik direct naar de tempel met de reusachtige Buddha.  Toen ik binnenstapte en naar links keek zag ik het enorme beeld. WOW dat is een grote Buddha! Ik had er al een flink wat gezien maar deze was echt enorm. Het beeld, volledig van goud, is 46 meter lang en 15 meter hoog. Het is maarliefst 186 jaar oud! De voeten van de Buddha zijn gedecoreerd met parels, met allerlei symbolen van het Boeddisme. Zeer indrukwekkend.

Na een paar foto’s genomen te hebben en de decoraties te hebben bewonderd, liep ik door het complex waar nog veel meer Buddha’s te vinden waren waaronder de Phra Ubosot. Het meest heilige gebouw en Buddha van allemaal. Een Buddha die op drie gouden delen zit, neerkijkend op de mensen die de tempel binnenstappen.

Na dit tempel avontuur liep ik terug naar mijn hostel, het was weer een geslaagde dag. Morgen naar de stad Kanchanaburi, waar de beroemde “Bridge over de river Kwai” staat.Hoofdgebouw van het koningspaleisDe liggende BuddhaMonniken bij het paleis

1. Reny:
    30 september 2018
    Prachtige foto's, wauw. En lekker hè, dat je zelf kan beslissen waar je naar toe gaat i.p.v. achter een vlaggetje aan te lopen.
    Liefs
  2. Rens:
    30 september 2018
    Wauw Sander, echt heel erg mooi! Gave foto's en leuke activiteiten. Heel veel plezier!!
  3. Reny:
    30 september 2018
    Mooi Sander en wat vertel je mooi. Ben benieuwd naar 'the bridge over troubled water' en wat je daar hebt aangetroffen.