Fietstocht Bangkok

27 september 2018 - Bangkok, Thailand

Door hele nauwe stukjes fietsen :)Van veel kennissen, vrienden en familieleden had ik de tip al gekregen, doe de fietstour bij Co van Kessel.

Om half één smiddags bracht een taxi chauffeur mij bij het kantoortje van Co van Kessel.

Daar maakte ik kennis met een groep van ongeveer tien Nederlanders en onze gidsen: Cola en Popi, ja zo heten ze echt!

De fietstocht van vijf uren had ik gekozen, waarbij ik tot het “Yellow Team” behoorde en kreeg een geel bandje waarna we met zn allen op een knal gele fiets door de straten van Bangkok werden geleid.

Eerst door China Town en vervolgens door piepkleine straatjes van Bangkok met maar een meter of anderhalve meter in de breedte. Dwars door markten, steegjes, woonwijken en werkcentra. Ik keek mijn ogen uit. Regelmatig kwamen we een tempel (“Wat” in het Thais) tegen. Wat een cultuur!

Onderweg stopte we een aantal keer om foto’s te maken of dat onze gidsen wat vertelden over de buurt daarbij kregen we van hen flesjes water, want je zweet wat af met 34 graden in de zon op een fiets.   Na weer informatie opgenomen te hebben, gingen we met een longboot het water op, de fietsen mee en met een flinke snelheid door de sloten en rivieren van Bangkok. Wat beleving! Hagedissen die in het water zwommen, kleine Thaise kinderen die naar ons zwaaiden en riepen.

Na een half uur op het water kwamen we buiten Bangkok aan en fietsden we door de gewassen en rijstvelden. Even weg van de drukte, dat was wel even lekker. Helaas begon het te onweren en wat te regenen, maar een beetje regen mocht de pret niet drukken.

Na een aantal fotomomenten fietsden we door naar een klein restaurantje aan het water. Daar stond een volledig gedekte tafel met Thaise gerechten. Het zag er keurig maar vooral zeer smakelijk uit. Het was zalig of zoals ze dat in Thais zeggen “Aroy”.

Na dat we allemaal ons buikje hadden volgegeten van de heerlijke maaltijd gingen we terug op een longboat naar Bangkok. Weer zagen van alles onderweg, maar dit keer de hele skyline van Bangkok! Wat een enorme gebouwen, wat een enorme stad. We voeren met de boot naar een kade waar we weer op de fiets stapten en verder reden naar het kantoor van Co van Kessel.

Wat een tocht, wat een cultuur!

Mocht je ooit in Bangkok zijn, absoluut doen! Ik heb meer dan genoten!

1. Klaas Jan:
    29 september 2018
    Ziet er fantastisch uit Sander! Die hagedis in het water; brrrrr😜 Mooi dat je een blog schrijft. Kunnen we je avonturen volgen.
  2. Annewieke:
    29 september 2018
    Gaaf Sander, wat een mooie verhalen schrijf je ook. Veel reisplezier hoor, maar dat komt helemaal goed volgens mij!!
  3. Hetty:
    29 september 2018
    Wat een geweldige belevenissen.
  4. Sylvia:
    2 oktober 2018
    Wow Sander wat ontzettend gaaf dit!! En wat vertel je het mooi en duidelijk en wat een prachtige foto's. Ik ben onder de indruk (en een beetje jaloers ;)
    Ik blijf je volgen, dit is écht leuk.
  5. Daan&Bar:
    4 oktober 2018
    Super Sander! Wat prachtig om te lezen over je mooie avontuur, ik ga je volgen op deze reis 😀😘